Deel 3

14 september 2023 - Krems an der Donau, Oostenrijk

Dag 10 t/m 13

Heb niet zo de behoefte om voor deze dagen een uitgebreid verslag te gaan schrijven. Kan beter de foto’s voor zich laten spreken 😜.

In de beknopte versie:

Dag 10 en 11 hebben we twee via ferrata’s gedaan in de buurt van Innsbruck. Door de hitte is het haast niet te doen om de gehele dag vol in de zon op de bergen te zijn. Om onszelf toch een beetje bezig te houden boeken we voor de derde dag een rafting trip in de ochtend. We hebben geluk en mogen voor het geld van een grote boot in een kleinere mee varen. Wat de trip nog iets avontuurlijker maakt. Gezien we vroeg middag klaar zijn vinden we in de middag nog een mooie

IMG_5554

in de buurt om de dag vol te maken.

Voor dag 13 hebben we een canyoning trip geboekt bij de zelfde firma als het raften. Deze begint pas in de middag. S’ochtends rijden we Innsbruck in om een ontbijt te zoeken.

Helaas hebben we geen foto’s van de canyoning trip. Onze telefoons zijn niet water dicht 😂. Maar het letterlijke hoogtepunt was dat we een sprong van 15 meter vanaf een rots konden doen.

0cf2764d-3fc9-4c6e-bbfd-001c147655955ddcbe8b-c738-45ed-9954-2f4e0dd2e1f66cd9c233-558f-4288-8c24-a0f9d6cc6b47

Dag 14

Het is nog maar zeven uur wanneer Roel zijn spullen bij elkaar begint te rapen. We doen samen nog een bakkie koffie voor dat hij huiswaarts keert. De afgelopen dagen te snel voorbij gegaan. Er zijn nog zoveel mooie routes en activiteiten in dit gebiedt. Na het vertrek begin ook ik mijn spullen zoetjesaan in te pakken. Heb eigenlijk ook nog niet echt een plan voor de komende paar weken.

Als alles weer in de tassen zit zet ik koers richting Wenen.

IMG_5579

Het grootste gedeelte van de dag wordt de rivier de Inn gevolgd door de vallei. Het is over het algemeen een saaie route met af en toe nog wel een leuk stadje.

IMG_5588

Als er 80 km afgelegd is geloof ik het wel voor vandaag en vind al snel een camping voor de nacht.

Dag 15

Voel me niet top fit wanneer ik wakker word. Denk dat ik ergens een kleine verkoudheid heb opgelopen. De ochtend verloopt dan ook traag en het voelt of ik pap in de benen heb. Hoewel er geen grote klimmen op de route zijn vandaag, zijn er wel enkele lange stukken waar de weg geleidelijk omhoog loopt. Het zweet gutst hier bij van mijn voorhoofd af.

IMG_5594

Halverwege de middag lijkt het ergste voorbij te zijn en wordt het fietsen weer wat makkelijker. Aan het einde van de middag komt  Salzburg in zicht. Een mooie stop om er een einde aan te breien voor vandaag.

Dag 16

De nachtrust heeft me goed gedaan. Voel me een stuk beter dan gisteren. Op de plaats waar ik sta staat nog een fietser. We raken even aan de praat en hij vertelt me dat hij al sinds april aan het fietsen is. Goed om te weten dat er meer van die mafketel rond rijden 😂.

Rijden het fietsen verdwijnen de echt hoge bergen steeds verder kaar de achtergrond en worden vervangen door wat glooiend heuvels.

Na even dat ik gestopt ben voor de lunch komt de route bij de Donau uit.

IMG_5602

Hier loopt een goed fietspad langs en de kracht in de benen is weer helemaal terug. Eerder dan verwacht bereik ik Linz. Hier zou je kunnen overnachten bij de locale roei vereniging. Maar bij aankomst is er niemand te vinden. Na een beetje zoeken zie ik een telefoonnummer wat gebeld kan worden. Hij is slecht te verstaan maar kan er uithalen dat ik de tent kan opzetten en dat hij er zo aankomt. Als er na een uur nog niemand is bel ik nogmaals. Hij brabbelt iets van een sleutel bij de brievenbus. Na wat zoeken vind ik deze en kan me in ieder geval vast binnen gaan douchen. Na twee uur komt er even iemand voor het sta geld. De rest van de avond komt er niemand meer. Ga tijdig in de tent liggen gezien het begint te regen. Iets wat de gehele nacht aanhoud.

Dag 17

In de vroege ochtend klaart het weer wat op waardoor de spullen enigszins droog ingepakt kunnen worden. De komende tijd zal mijn route de Donau volgen.

IMG_5603

Hier loopt op veel plaatsen een goed fietspad langs. Kan merken dat dit weer een van de meer populaire fietsroutes is. Wat wel te begrijpen is gezien het uitzicht erg afwisselend is. Met regelmatig oude kastelen en oude dorpjes.

Wanneer halverwege de middag de eerste camping bedijkt wordt verteld de eigenaresses dat er geen sanitair is wegens een verbouwing.

Kan toch echt wel een douche gebruik, dus rijd ik verleen km of 15 verder naar de volgende. Hier is gelukkig wel alles wat ik nodig kan hebben. Nu eerst maar eens wat te eten gaan zoeken.

IMG_5605

1. Ouders:
    14 september 2023
    Veel gekken als jij zijn er niet
    Maar gelukkig ben je weer beter
    Nog veel plezier 💚
  2. Pleun:
    15 september 2023
    mooie plaatjes !! geniet ervan
    fijn dat het dipje van korte duur was
    nog een goede reis gewenst
  3. Roel:
    18 september 2023
    De dagen rondom Innsbruck zijn erg gaaf geweest, en de tijd vloog voorbij!

We zullen nog eens terug moeten gaan naar dit gebied dan 😉