Johan PCT 2022

Visum USA               ✔️

Baan op gezegd      ✔️

Permit PCTA            ✔️

Tas gepakt               ✔️

Op 7 maart 2022 gaat het grote avontuur van start.

Dan vertrekt mijn vlucht naar San Diego om op 9 maart te gaan starten met de Pacific Crest Trail ( PCT)

De Pacific Crest Trail loopt langs de hoogste delen van de Sierra Nevada en de Cascade Range, die zo'n 160 à 240 km ten oosten van de Amerikaanse Stille Oceaankust liggen. Het pad begint in het zuiden in het plaatsje Campo (Californië) op de grens met Mexico. Van daaruit loopt het Pacific Crest Trail noordwaarts langs heuvelruggen en bergketens. Het pad doorkruist 25 nationale bossen, 7 nationale parken en verschillende beschermde wildernisgebieden. Het pad steekt de staten Oregon en Washington door alvorens z'n noordelijke terminus te bereiken juist over de grens met Canada in het Manning Park in Brits-Columbia. De totale lengte van het pad bedraagt 4286 km. Het hoogteverschil bedraagt ongeveer 4000 m. De hoogste bergpas is de Forester Pass. De route is zowel noord- als zuidwaarts te lopen, maar de grootste groep loopt hem noordwaarts (NoBo in de volksmond. En ik dus ook.

Map PCT

De gemiddelde tijd om de gehele trip te volbrengen is tussen de 4 en 6 maanden.

De afgelopen maanden hebben dan ook voornamelijk in het teken gestaan van onderzoek doen en voorbereiden.

Een groot deel hiervan bestaat uit het uitzoeken welke spullen er allemaal in de rugzak moeten. Alles dient op de rug mee genomen te worden, dus probeer je de afweging tussen comfort en gewicht zo goed mogelijk te maken.

Gear voor PCT

Het uiteindelijk gewicht zal rond de 9 kg komen te liggen. Dit is zonder het eten en drinken en andere verbruik  artikelen.

Een ander deel van van de voorbereiding is het maken van kilometers. Afgelopen zomer het lopen van de GR20 in Corsica en in december de Rodhaarsteig Duitsland. Beide prachtige wandelingen.

De laatste weken beginnen nu snel af te tellen en de spanning begint toe te nemen.

Voor iedereen die dit leest leuk dat jullie interesse tonen. Ik ga een poging doen om straks elke week mijn ervaringen te delen.

1. Kim:
    14 februari 2022
    Veel succes en vooral genieten Johan!
  2. Nadia:
    14 februari 2022
    Super leuk om af en toe iets van je te horen!
    Dit word een periode van pieken en dalen.. ;)
    You do it!!!
  3. Staf:
    17 februari 2022
    Knap dat je dit aangaat veel succes en geniet er van.
  4. Ouders:
    23 februari 2022
    Veel plezier en geniet ervan
  5. Jurgen:
    23 februari 2022
    Bedankt voor je inzet .
    Heel veel plezier,succes en veilige kilometers gewenst💪🏼
  6. Hennie van den Nouweland:
    24 februari 2022
    Johan, wij hopen dat je de tijd van je leven hebt, een onvergetelijke trip met onvergetelijke ervaringen en mooie herinneringen !
    Goede reis!
  7. Rianne Corstiaans:
    25 februari 2022
    Hoi Johan ik wens jouw een super leuke en uitdagende vakantie ,met heel veel km in de benen.
    Ik vind het super om je zo een beetje te kunnen volgen.
    Groetjes Rianne en heel veel succes🍀🍀🍀
  8. M De Winter:
    5 maart 2022
    Johan veel succes met je reis , maak veel mooie herinneringen. En zorg dat je heel terug komt.😉😉
    Groetjes Lizzy en Martijn
  9. Kris:
    8 maart 2022
    Nou Johan, succes en vooral veel genieten. Categorie : once in a lifetime!! Lees hier graag je mooie belevenissen. Toi-toi-toi
  10. Marianne:
    9 maart 2022
    Buurman heel veel plezier
  11. Sophie:
    9 maart 2022
    Off you go Johan ! 🏕⛰🗻🧭⛺ nieuwsgierig naar de avonturen! Geniet van elk moment 😀
    Sophie
  12. Hans&Manuela:
    10 maart 2022
    En dan is het zover. Vanuit Breda wensen wij jou een hele mooie lange avontuurlijke en bovenal veilige tocht🙏
  13. Henk veldhuizen:
    18 maart 2022
    Johan succes,ik hoorde het van Ben ik ga je volgen hoop dat je de tocht uitloopt is wel een uitdaging maar jij kunt het,toy tot toy
  14. Wim Jaap:
    18 maart 2022
    Hoi Johan, Ik hoorde het van Henk.
    Super mooi dat je dit doet, geniet er van !
    Ik kijk uit naar je belevenissen.
  15. Ike Veldhuizen:
    18 maart 2022
    Hallo Johan, ik ben een oudere broer van Henk Veldhuizen. Ik hoorde van hem dat deze trail ging doen. Ik wens je heel veel succes, maar je vind wel letterlijk en figuurlijk beren op je pad. Super dat je dit doet! Heel veel succes.