Pre PCT

11 maart 2022 - Lake Morena County Park, Verenigde Staten

Pre PCT

Vandaag ( 7-maart) is de dag dat ik eindelijk ga vertrekken naar Amerika. De afgelopen week hebben voornamelijk in het teken gestaan van afscheid nemen van iedereen, tijd doorbrengen met Tanja en James en de laatste dingen voorbereiden.

Deze morgen hebben Tanja en mijn ouders me naar Schiphol gebracht. Na nog een kopje koffie gedronken te hebben op het vliegveld is het tijd om afscheid te nemen.  En dringt het tot me door dat ik ze de komende maanden waarschijnlijk niet meer ga zien.

Vlucht bord

Na 2 vluchten ( eerst naar Londen) Kom ik rond 18.00 lokale tijd aan in San Diego. Twee uur later dan gepland. De douane doorkomen gaat verbazend snel en na een korte busrit kan er in gecheckt worden bij het travel house adventure hostel.

Nog effe langs een winkel voor wat te drinken te halen. En dan is het eigenlijk tijd om naar bed te gaan.

Dinsdag 8 maart

Ik word al vroeg wakker, maar besluit toch nog een tijdje te blijven liggen in de hoop dat mijn lichaam wat sneller went aan het tijdverschil.

Na het ontbijt en een douche pak ik een tram naar een andere deel van de stad om hier opzoeken te gaan naar een ander telefoon abonnement, en nog wat andere zaken die ik nog nodig denk te hebben.

Wat effe en andere simkaart kopen moest zijn, blijkt  bijna drie uur te gaan duren. De dame van de telefoon winkel krijgt de nieuwe simkaart niet werkend op mijn gsm doordat deze geen 5G ondersteund. Uiteindelijk gaat de manager naar een andere vestiging om daar de juiste kaart op te gaan halen.

Ik ga ook nog langs een REI buitensport winkel en een Walmart voor eten en een gasbus voor de komende dagen.

Als ik tegen een uur of vijf weer terug ben in het hostel ligt er een briefje op de keukentafel. Vanavond taco en tequila avond. Tevens zitten er twee gasten in de keuken die ook de PCT gaan lopen. Matt uit Manchester en Pierre uit Brussel.

We halen een paar biertjes in afwachting van de tequila. Rond 19.00 komt een medewerker van het hostel aan met een fles drank. We doen een schotje en lopen daarna met een groep van een man of tien naar het uitgaansgedeelte van San Diego. Hier gaan we een club binnen waar het elke dinsdag voor $5,- onbeperkt taco’s eten is. Tevens is er een bierpong competitie gaande. Na nog een paar drankjes vind ik het wel welletjes en besluit met  een paar andere gasten uit het hostel terug te lopen.

Jeugd herberg San Diego

Woensdag 9 maart.

Na het ontbijt vertrek wandel ik naar de haven. Heb gister niet veel van San Diego gezien, en zou toch nog graag een paar plekken willen bezichtigen nu we er toch zijn. In de haven ligt een oud vliegdek schip wat toegankelijk is voor het publiek ( de USS Midway ) het blijkt het grootste schip ter wereld te zijn ( in 1945 ) en het is inderdaad gigantisch. Na bijna 3 uur er rond gelopen te hebben geloof ik het wel en vertrekt richting old town. De plek waar San Diego is ontstaan en wat nog volstaat met gebouwen uit het “ wilde westen “ hier eet ik wat en slenter nog wat rond voor dat ik de bus neem naar Campo.

VliegdekschipArmadillo shrimp

Daar aangekomen zet ik mijn tentje in het donker op, een paar honderd meter van het officiële start punt. In de nacht hoor ik nog enkele helikopter overkomen van de border patrol.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roel:
    11 maart 2022
    Heel erg gaaf om zo het eerste verhaal en de foto's van het avontuur te zien.
    "Eindelijk" gestart na een lange voorbereiding 💪🏻

Succes maat, en maak er iets moois van! 🏕️🏞️🏔️
  2. Angela:
    11 maart 2022
    Hoi Johan, inderdaad leuk om te lezen. Heel veel succes en geniet.
    Groetjes,
    Angela
  3. Marianne:
    11 maart 2022
    Klinkt als een goed begin
    Leuk hoor om je reis zo mee te beleven
    Kijk al uit naar je vlg verhaal
  4. Nadia:
    11 maart 2022
    Hoppa Tacos & Club! Sound good! Je schrijft leuk Johan! De eerste meters zijn gemaakt!
  5. Jonne:
    11 maart 2022
    In ieder geval een goed begin! Succes de komende dagen.
  6. Eveline Strik:
    11 maart 2022
    Wow, wat een reis Johan! Heel veel succes en vooral veel plezier!
    Ik ga je reis volgen.
    Groetjes Eveline
  7. Ouders:
    Prachtig
  8. Kevin:
    11 maart 2022
    Was in de veronderstelling dat het fysiek nog best eens een pittig reisje kon worden Johan, zit je nondepie alleen maar bier te tanken, tequila's te hakken en onbeperkt taco’s naar binnen te werken.

Nu snap ik wel waar die ambitie van de eerste 50km vandaag komt... ;-)

Succes en veel plezier kerel!
  9. Gijs:
    11 maart 2022
    Haha.. mooi man. Goed te lezen dat je het goed afgaat in die eerste fase.

Game on!
  10. Kim:
    11 maart 2022
    Bedankt voor de leuke update en foto's, je schrijft goed! Ik kijk uit naar je volgende bericht. Geniet van het avontuur!
  11. Sophie:
    11 maart 2022
    Leuk om zo duidelijk al je avonturen mee te kunnen lezen en kijken Johan.
    Het gaat nu echt beginnen .
    Bedankt voor de update.
    Heel veel plezier en avontuur 🙂
    Tot de volgende
  12. Mark:
    12 maart 2022
    Nogmaals neem ik mijn hoed af voor je plannen
  13. Willeke:
    14 maart 2022
    Wat gaaf Johan dat je een blog gaat bijhouden, keileuk zo je avonturen te volgen. Erg zwaar geweest die 1e kilometers hahaha!! Heeeel veel succes, plezier en mooie verhalen. De kop is eraf!
  14. José:
    2 april 2022
    Go Johnny go go Johnny be good.