Julian naar Paradijs vallei café

20 maart 2022 - Idyllwild-Pine Cove, Verenigde Staten

Julian naar Paradijs vallei café

Dag 6    124 t/m 136

Als ik de tent open rits is Pierre al waker en zijn spullen aan het inpakken.

Heb hier vannacht eens over na gedacht en besloten dat ik eerst nog even naar Julian ga om de route voor de komende sectie eens goed te bekijken , een beetje in het dorpje rond te kijken en me nog vol eet voor ik weer op pad ga. Pierre vertrekt wel alvast.

Stagecoach rv park

Ik loop het RV park af een steek mijn duim omhoog. Binnen 5 min stopt er een dame met een golden retriever op de voorstoelen. Als je er nog bij past mag je mee… Ik gooi mijn tas achter in de pickup en schuif de hond een beetje aan de kant. Ze heeft de route zelf ook enkele jaren geleden gelopen en is blij dat ze een hiker kan helpen.

Aangekomen in Julian ga ik eerst weer naar Mon’s voor een kop koffie en een stuk taart. Hier plug ik ook de dingen in het stopcontact die nog opgeladen dienen te worden. Na een tijdje hier gezeten te hebben en de route voor de komende sectie bekeken te hebben ga ik het dorp in, bekijk een paar winkels en bestel nog een brisket sandwich.

Hierna lift ik weer het dorp uit naar het vervolg van de trail. Het is intussen al 14.00 als ik daar aankom. Vul mijn flessen nog, en met 4 liter water en voor zes dagen eten sjouw ik de berg op. De komende 20 km is er geen water meer te krijgen. Na 12 km gelopen te hebben zie ik een mooie plek voor mijn tentje.

Het is wel weer mooi geweest voor vandaag.

Dag 7     136 t/m 163

Om half negen ben ik aan het lopen de komende 18 km gaan nog voornamelijk berg op. Gelukkig zijn de hellingen niet erg stijl. Al vrij in het begin zie ik een trui op de grond liggen. Die moet vast van de dame zijn die me vanmorgen voorbij kwam toen ik de tent nog aan het inpakken was. Na 8 km kom ik bij de water cash aan. Daar tref ik ook de gene die me vanmorgen voorbij gekomen is en geef haar der trui terug. Na een half uur ga ik weer op pad. Het is warm en de rugzak voelt zwaar aan. Ik ben dan ook blij dat de laatste kilometers vooral berg af zijn. Onder aan de berg is weer een water punt. Ondanks dat het niet erg laat is op de middag heb ik niet veel zin meer om door te lopen.

WaterWater cash 2

Daar tref ik een dame met de trail name Pure Love Er staan meer tentjes opgesteld en Pure Love vraagt me of ik een biertje lust. Daar kan ik geen nee tegen zeggen. Ze verteld me dat 2 mensen waar ze mee aan het hiken is een lift genomen hebben naar het dorp, en dat ze hun wel zal bellen om een six pack mee terug te nemen.

Ondertussen zijn er al meerdere mensen aangekomen ,die ook hun tentje op gaan zetten. S’avonds zitten we met een groepje van 8 personen bij elkaar, maken we ons eigen eten en drinken een paar biertjes. Om een uur of acht is het al wel weer mooi geweest en vertrekt iedereen naar zijn tent.

Dag 8.    163 t/m 193

Weer ben ik rond half negen op pad. Maar zeg eerst nog gedag tegen de dames die gister het bier geregeld hebben.

Het eerste stuk van de dag begint goed. Relatief vlak met mooie open velden. Na 2 uurtjes lopen bereik ik een van de bezienswaardigheden op de trail. Eagel rock.

Groene veldenEagel rock

Na een foto genomen te hebben loop ik weer door. De trail begint weer langzaam te klimmen en leid door een bebost gebied met een stroompje lags de route. De laatste 8 km voor de dag gaan redelijk stijl omhoog, en halverwege de klim ben ik me dan ook aan het afvragen waarom ik die laatste camp spot aan het beekje niet genomen heb. Dan maar gouw de oordopjes in en met Flogging Molly flink hard aan is het laatste stuk wel te doen. Als er weer een water punt aankomt is het wel weer mooi geweest voor vandaag. Tentje opzetten, eten koken, beetje opfrissen en naar bed.

Dag 9.     193 t/m 225

Vandaag was de minste dag tot nu toe. Trail was bezaaid met losse stenen en op verschillende plekken zover overgroeid met struiken dat ik me er op sommige stukken echt doorheen heb moeten veringen. Door de los liggende stenen is het oppassen waar je gaat staan waardoor het tempo ook lager lag dan de vorige dagen. Ook de temperatuur hielp niet mee. Als het het heetst van de dag is neem ik een siësta in de schaduw van eeN struik. Als ik bij de tweede water bron aankom voor de dag blijkt deze droog te staan. Het enige wat er te vinden is een klein vies stroompje onder in de vallei. Gezien er voor de rest ook niets meer in de buurt is besluit ik het water toch maar te gaan gebruiken. Maar kook het nog wel een keer voor de zekerheid. Het is ondertussen ook al 17.00 geweest dus maak ik ook meteen mijn avond eten klaar. Pasta met extra kaas en spam.

Om de dag nog wat interessanter te maken loop ik nog door tot 20.30 en ga maar cowboy campen. ( allen een matje en slaapzak )

Cowboy camping

Dag 10    225 t/m 244

Na een nachtje cowboy camping sta ik om 5.30 al op voor de laatste 20 km naar paradijs vallei café. De afgelopen 2 dagen waren me veel te warm, en naar verluidt hebben ze er erg goed eten.

Paradise vallei café

Genoeg reden om een tandje bij te zetten. Door de volle maan is de trail makkelijk te lopen zonder hoofd lamp. Onderweg daar naartoe kom ik Jedi tegen. Hem heb ik al niet meer gezien sinds voor Julian. Zijn tempo ligt nog een stukje hoger dus we spreken af bij Paradijs vallei.

De trail is goed begaanbaar en tegen 10 uur kom ik aan. Daar zit naast Jedi ook Pierre aan tafel ( van af nu Bilderbear  gezien hij verschillende dingen van zijn uitrusting zelf heeft gemaakt ) Na het nuttig van een grote breakfast burrito en een anderhalf liter ijsthee. Zoeken we een lift naar Idyllwild. Ze verspelen slecht weer voor morgen, en ik ben door mijn eten heen. Al vrij snel vinden we een lift met een ras echte Amerikaan. Groote gesloten pickup, cowboy hoed op, hondje op de voorstoel en een zuidelijke accent. Hij Zegt dat we mee mogen als we er bij passen. Zijn wagen ligt vol met zooi. Met ze’n drieën proppen we ons achter in.

In Idyllwild aangekomen lopen we naar de campground. Daar treffen we Topchef en Sam. Sam heb ik leren kennen bij het hostel in San Diego.

Eerst maar de belangrijkste dingen doen. Tent op zetten, was draaien en douchen. Daarna gaan we met een aantal hikers naar pizza tent. Na het eten maken we nog een kampvuurtje.

PizzaKampvuur

1. Marianne:
    Goed bezig johan
    Ik kijk er elke week naar uit om verder te lezen
  2. Marleen Hendriks:
    20 maart 2022
    Wat een culinaire hoogstandjes, Johan. Macaroni met Spam! Je bent nu al een echte ;) Geniet van je mooie avontuur (Maar dat doe je volgens mij al...) Liefs, Marleen
  3. Kim:
    20 maart 2022
    Weer mooi geschreven Johan, heerlijk om te lezen. Het genieten lukt ook vrij aardig tot nu toe, of niet!?
  4. Ouders:
    Leuk Johan
    Lekker genieten en hou ons op de hoogte
    Hastikke fijn
    Groetjes
  5. Rini:
    20 maart 2022
    Een heel avontuur, elke dag met verrassend en je leert veel nieuwe mensen kennen
  6. Hans&Manuela:
    20 maart 2022
    Met jouw gezellige schrijfstijl is het fijn meelopen.....nou ja meelopen......in gedachten dan, zittend op de bank😇 Wij kijken al weer uit naar de volgende update.
  7. Sophie:
    21 maart 2022
    Waauw Johan, klinkt echt zwaar maar ook heerlijk, zo back to basic.
    Echt knap.
    En mooie foto's en tekst!
    Geniet verder !
    Groetjes
  8. Pleun:
    21 maart 2022
    lekker op weg !! geniet van de mooie tijd daar .. en neem ons mee met je lekker lezende verhalen..
    ps.. wat is jou bijnaam :-)
  9. Angela:
    21 maart 2022
    Leuk om je verhalen te lezen Johan. Fijn om te zien dat je niet verhongerd😉
  10. Gijs:
    22 maart 2022
    Nog een paar keer Cowboy camping en je trail naam wordt geboren.
  11. Chris:
    Echt heel gaaf Johan!
    Ik ben benieuwd naar jou mogelijke naam!?
  12. Tanja Geboers- van Herk:
    Pure Love? Topchef.....
    ja Johan wat wordt de jouwe?! ♠︎
  13. Bart Hexspoor:
    23 maart 2022
    Hoi Johan, Vanochtend in de Pals Tanja met de hond tegengekomen, heb nu dan ook de link naar je reislog. Mooi man! Ik heb al met veel plezier gelezen. Blijf je volgen, happy trails!