Tehachapi naar Kennedy Meadows

22 april 2022 - Kennedy Meadows, Verenigde Staten

Dag 36.    899 t/m 912

Het is grotendeels een town dag geworden vandaag. Als we wat zijn uitgeslapen doen we eerst een flink ontbijt in het hotel. Daarna terug naar de kamer, nog een keer douche gewoon omdat het kan, boodschappen lijst maken. Ik controleer mijn lucht bed op lekkage in de badkuip wat ik vermoed dat er een klein gaatje in zit. Dit blijkt ook zo te zijn.gelukkig heb ik een reparatie setje mee genomen.

Als we uiteindelijk onze tassen gepakt hebben gaan we naar de locale Walmart om eten in te slaan. Tevens kopen we wat extra om vooruit te sturen. De resupply mogelijkheden in Kennedy Meadow’s blijken beperkt te zijn en waarschijnlijk erg aan de prijs.

In kopen na Walmart Tehachapi

Het duurt best een tijdje om alles gevonden te krijgen en om daarna buiten alle onnodig verpakkingen te verwijderen omdat het anders niet in de tas past, en je het extra gewicht niet mee wil zeulen.

Daarna na de Starbucks tegen over. Ik wil wat nieuwe muziek downloaden en hier zouden ze goede WiFi moeten hebben.

Will moet nog zijn instagram bijwerken.

Dan naar het postkantoor om het eten vooruit te sturen. We bellen in de tussen tijd ook een trail angel om te kijken of die ons terug kan brengen naar de route. Dit kan maar we moeten nog 1,5 uur wachten want ze heeft nog een afspraak staan waar ze naar toe moet.

Het wachten doen we bij de Mc Donald’s en hier doen we ook maar meteen ons avond maal.

Een tijdje later worden we opgehaald door twee bejaarde dames. Ze blijken hikers al jaren op deze manier te ondersteunen.

Eenmaal terug op trail is het al 18.00 voor we beginnen met lopen. Het is zo’n 13 km naar het einde van de kaart die we nu gebruiken in de app. Tevens ligt er op deze locatie een water cash, dat is dus het minimale doel.

Ik loop in korte broek en door de stevige wind voelt het toch wel koud aan. Als we na een paar uur bij de cash aankomen ( welke aan een zandpad pal naast de snelweg ligt) kijken we in de app naar een goede kampeer plek. Het ziet er niet veel belovend uit voor de komende 10 km.

Ik doe Will het voorstel om dan maar hier te slapen. De cash ligt een beetje in een dal en enigszins uit de wind. Will vindt het wel een puik plan. Door gebrek aan ruimte wordt het wel weer een nachtje onder de sterren hemel verblijven.

Dag 37.   912 t/m 945

Gedurende de nacht is de wind een paar keer flink op komen steken. Waardoor ik een groot deel van de nacht wakker ben geweest. Will niet, die zegt heerlijk geslapen te hebben.

Cowboy campen aan de snelweg

We beginnen de dag met een flinke klim en gaan van 1100 meter naar 1900 meter. We zijn nog steeds in windmolen gebied en dat is te merken. Ook op dit stuk hebben we onze trekking pole’s nodig om ons overeind te houden. Als we eenmaal de bergrug over zijn wordt de wind ook wat minder.

En kunnen we s’middags lekker in het zonnetje lunchen. Tijdens de lunch hebben we het over

het stuk wat hierna komt. Over enkele dagen komen we bij Kennedy Meadows aan. De laatste stop voor we de high siërra’s in gaan. Tot nu toe weten we nog niet wat de sneeuw condities daar zijn of hoe koud het s nachts gaat worden. We zijn beide vroeg gestart aan de pct en er zijn nog niet veel mensen voor ons. Onder normale omstandigheden zou het nog te vroeg moeten zijn om zo hoog de bergen in te gaan. Maar dit jaar lijkt een extreem laag sneeuw jaar te zijn. Dus wie weet kan het wel. Anders moeten we nog een ander plan gaan bedenken.

Het stuk na de lunch loopt geleidelijk berg af. We hebben nog een plek waar we water kunnen pakken voor de volgende 30 km. Met de flessen gevuld lopen we nog een goed uur door voor dat we de plek bereiken waar we willen slapen.

( We mogen volgen onze permit/ vergunning overal naast de PCT route kamperen)

Dag 38.    945 t/m 980

Als ik na een goede nachtrust mijn tent open doe en naar buiten kijk is de lucht grijs. Het regent gelukkig niet, maar het is wel fris. Na een ontbijt van Oatmeal met gedroogde banaan en almond boter, en een pop tart ( een soort koekje met veel calorieën dat in verschillende smaken te krijgen is.) en een kopje koffie ☕️ begint de dag.

Ontbijt

Maar op één of andere  reden kan ik niet lekker in het ritme komen. Dat er weer veel omgewaaide bomen over de trail heen liggen werkt ook niet mee. Tegen de middag vraagt Will waar we gaan lunchen “ Doen we dat nu of gaan we eerst de beklimming nog doen die voor ons ligt?” Dan eerste naar boven stel ik voor.

Dat blijkt een vergissing, het waait boven behoorlijk hard en door de wind voelt het aan alsof het vriest. Achter een steen zoeken we wat beschutting en doen snel onze middag pauze.

Ook in de middag blijft het nog lang koud aanvoelen. Een groot deel van de middag loop ik op de automatische piloot. Enkel de laatste 10 km lopen lekker weg. Net voor we de Campground bereiken steekt er nog een groepje van zeven herten de trail over.

Dag 39.   980 t/m 1020

Ik heb geen zin om mijn slaapzak uit te komen om te gaan hiken. Het is nog koud buiten en de afgelopen dagen waren niet de mooiste van de trail. Toch maar er uit dan. Heb met Will afgesproken om over 4 dagen in Kennedy Meadow’s aan te komen. Dat houdt wel in dat we 25 mile per dag moeten gaan lopen.

Als we de tentjes aan het afspreken zijn komt er een Ford 4x4 aangereden met een oudere man achter het stuur. “ Hebben jullie zin in koffie en een warm ontbijt?” We zijn ondertussen lang genoeg aan het lopen om geen nee te zeggen tegen gratis eten.

Trail magic door Cris

Terwijl wij onze spullen verder opruimen maakt de man een stukje verder op een kampvuurtje aan. Hij heeft breakfast burrito’s die hij bereid in een duch oven in het vuur. Het duurt wel een tijdje voor ze klaar zijn, maar dat geeft Cris de tijd om verhalen te vertellen over zijn leven wat eigenlijk best gezellig is.

Als we eindelijk vertrekken is het bijna 10 uur, we hebben nog wat extra mee gekregen voor onderweg.

High desert

Na een uur lopen we de high dessert in. Een prachtige natuur gebied met weinig gewassen maar waar wel Joshua trees groeien. De trail bestaat voornamelijk uit los zand waardoor ik het gevoel krijg een duin wandeling te doen van 20 km.

Joshua tree

Gezien we laat vertrokken zijn lopen we ook tot later door dan normaal. Tegen de avond bereiken we een water cash waar we ook meteen ons avond eten berijden. Hierna is het nog 6 km berg op naar onze slaap plek. De duisternis is aan het invallen waardoor we een groot deel bij het licht van onze hoofd lampen lopen.

Water cash

Boven aangekomen blijkt de plek toch niet zo beschut als in de app vermeld staat, maar ik heb geen zin meer om door te lopen dus maar weer een nachtje onder de sterren.

Dag 40.   1020 t/m 1057

Dat cowboy campen is niet goed voor mijn nachtrust. Ook vannacht heb ik maar amper geslapen. We beginnen een stuk vroeger in de ochtend dan normaal, om 5.30 zijn we al aan het lopen. We doen dit voornamelijk om de grootste hitte voor te zijn. We hebben beide namelijk niet overdreven veel water mee genomen om de 25km te overbruggen. Als we na 25 km Walker pas bereiken ( een kampeerterrein aan de weg naar lake Isabella ) is het tijd voor de middag pauze. Hier is ook een toilet gebouw aanwezig, wat ook wel eens prettig is na meerdere dagen in het bos. Na de lunch pauze gaan we opzoek naar de waterbron die hier vlakbij moet zijn. Even een paar liter filteren voor het komende stuk.

Water filterenWater bron water nemen

De laatste 12 voor de dag zijn voornamelijk berg op. Tegen 16.00 bereiken we een mooie kampeer plek met een goede telefoon/ data verbinding. Die ook nog beschut is tegen de wind.

Een keer op tijd ophouden met lopen is ook wel eens prettig.

Nog even in het zonnetje zitten en eten koken. Bij het vallen van de schemering is het tijd om mijn tentje op te zoeken.

Dag 41.     1057 t/m 1100

De zon is net boven de bergen uit aan het komen als ik de tent open doe. Na het gebruikelijke riedeltje van ontbijten, tandenpoetsen en opruimen gaan we verder aan de klim waar we gister aan begonnen zijn.

Als we weer aan de afdaling bezig zijn komen we langs een kampeer plek waarbij een kampvuurtje gemaakt is. Deze is niet goed gedoofd en door de wind weer aan het oplaaien. We nemen dan ook maar de tijd om er voor te zorgen dat deze nu wel volledig uit is.

Als we tegen het einde van de middag de tweede plek bereiken om water te nemen loopt Will deze voorbij en zie ik hem zijn tempo versnellen. Als ook ik bij het stroompje aankom staat er een boordje “ trail magic 200 yards”

Een stukje verder staat een pickup geparkeerd en een oudere man is aan het koken “ Pak een stoel, daar staan twee koelboxen met frisdrank ik ben chill met rijst aan het maken “

Trail magic Kims dad

De dochter van de man “ Kims dad” blijkt enkele jaren geleden de pct gelopen te hebben en hij heeft destijds voor haar trail magic gedaan. Dat is zo goed bevallen dat hij nu iedere jaar er op uit trekt om dit te voorzien. Er komen ondertussen meerdere hikers aangelopen, waaronder een stel dat we al enkele weken niet meer gezien hadden.  Als temperatuur wat begint te dalen ( we zitten er al 1,5 uur ) vraagt Kims dad of het niet tijd is om bij het kampvuur te gaan zitten.

Hij heeft een party tent opgezet met daar onder een kampvuurtje gevoed door een gasfles. Dat voelt natuurlijk wel lekker warm aan. We kletsen nog wat door maar na een tijdje is het toch echt zaak dat we nog een paar kilometers lopen voor vandaag.

Met wat moeite trekken we ons weg bij het vuur en lopen nog een 1,5 uur door. Dan zetten we weer de tentjes op voor de nacht.

Dag 42     1100 t/m 1130

Nog maar 30 km naar Kennedy Meadow’s. Na een ontbijt van restjes, beginnen we aan de dag. De rugzak is lekker ligt doordat het eten zo goed als op is.  Dat helpt ook met het tempo. De eerste 7km zijn berg op en daarna zou het enkel naar beneden of vlak moeten zijn. Bij het bereiken van het hoogste punt van vandaag krijgen we het eerste uitzicht op de bergen van de Sierra. Na drie uur lopen bereiken we een stroompje waar we even pauzeren en nog wat water filteren.

Een paar uur later lopen we het dorpje binnen. Onder geklap van andere hikers bereiken we de general store.

Kennedy Meadow’s

Tijd voor wat te eten en een koud drankje. De tent mogen we opzetten achter de winkel en er is ook een gelegenheid om een douche te nemen.

Hiker breakfast

Het plan is om een paar dagen in het dorp te blijven. En af te wachten wat het weer gaat doen. Er wordt sneeuw verwacht en het is nog niet duidelijk of we vanuit hier de trail verder kunnen volgen de komende dagen.

Ook hebben Will en ik beide een trail naam accepteert.

1. Ouders:
    22 april 2022
    Prachtig en nou even genieten van de rust groetjes
  2. Tanja Geboers- van Herk:
    😘.
  3. Ruud:
    Spannend! Groeten Ruud
  4. Sophie:
    22 april 2022
    Hahaha.. is dat de cliffhanger Johan?
    Zeggen dat jullie een trailnaam hebben maar nog in het midden laten welke ?...
    Nou ik ben benieuwd of je hem de volgende keer met ons gaat delen 🙂😀
    Succes !
    Groetjes
  5. Nadia:
    22 april 2022
    Haha.. cliffhanger!!! Wat is jullie naam?
  6. Pleun:
    22 april 2022
    zekers wat een cliffhanger!!
  7. Rini:
    23 april 2022
    De 1000 km al een hele mooie prestatie.
    Geniet ervan
  8. Hans&Manuela:
    24 april 2022
    Spannend.....welke naam....denk iets met Orange. Past iig bij de nieuwe schoenen.
  9. Rianne Corstiaans:
    27 april 2022
    Heel mooi om weer te mogen lezen hoe het allemaal met je gaat.
    Ga zo door Johan, super👍
    Heel veel groetjes.
  10. Marianne:
    28 april 2022
    Alweer uitgerust
    Nu met de nieuwe naam verder
    Spannend wat die naam zal zijn
    Jonny walker? daar loop je ook gelijk goed op